Rozpoczyna się remont torowiska na granicy Śródmieścia i Żoliborza. Od soboty, 22 marca, tramwaje przestaną kursować wiaduktem nad linią kolejową, obok Centrum Handlowego Arkadia. Kilka linii zmieni trasy, a na ulice wyjadą autobusy zastępcze. To jeden z pierwszych zapowiadanych w tym roku przez tramwajarzy planowanych remontów.
Odcinek między przystankami Rondo Radosława i Plac Grunwaldzki jest jednym z najbardziej obciążonych w całej warszawskiej sieci tramwajowej. W sobotę, 22 marca, kilkadziesiąt minut po północy, gdy ostatni tramwaj zjedzie z wiaduktu w alei Jana Pawła II do zajezdni Żoliborz, Tramwaje Warszawskie rozpoczną remont. Prace obejmą nie tylko wymianę torowiska. Zostanie wykonana też hydroizolacja obiektu, a pod torami będą ułożone nowe płyty prefabrykowane. Wszystko to poprawi komfort podróżowania – nie będzie już ograniczeń prędkości, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu tramwajów.
Pasażerowie w komunikacji zastępczej
Roboty wymuszą przerwę w kursowaniu tramwajów w ciągu alei Jana Pawła II i ulicy Popiełuszki od przystanku Metro Marymont do Rondo Radosława. Od soboty, 22 marca, do niedzieli, 25 maja nie będą kursowały tramwaje linii 28. Z kolei linie:
16, 17, 22, 27 i 33 oraz 24 zmienią swoje trasy w obydwu kierunkach. Uruchomione zostaną autobusowe linie zastępcze
Z17 i Z33 oraz trzy tramwajowe linie uzupełniające
71, 73 i 78.
W czasie remontu tramwaje będę kursowały ulicą Broniewskiego. W sobotę zostanie tu zamontowany tymczasowy rozjazd nakładkowy i od niedzieli 23 marca tramwaje będą dojeżdżały do tymczasowego przystanku tramwajowego przed placem Grunwaldzkim. Dwukierunkowe tramwaje zapewnią pasażerom dojazd z Broniewskiego w dwóch kierunkach – w stronę Bielan i pętli Metro Młociny (linia
73), a także w stronę Bemowa i ulicy Powstańców Śląskich (linia
78).
Zostaną wprowadzone ułatwienia dla autobusów zastępczych. Na ulicy Broniewskiego – na odcinku od przejazdu za Elbląską do ul. Matysiakówny – zostanie wytyczony tymczasowy buspas dla autobusów jadących w kierunku centrum. Kierowcy wciąż będą tutaj mieli po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Zmiany w organizacji ruchu zostaną też wprowadzone na wiadukcie w alei Jana Pawła II. Tramwajarze zajmą przylegające do torowiska pasy jezdni. Od ronda „Radosław” do placu Grunwaldzkiego kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Więcej szczegółów dotyczących zmian dla pasażerów oraz kierowców można znaleźć na
stronie głównej Urzędu Miasta.
Prace remontowe przez cały sezon
Tegoroczny ambitny plan remontowy Tramwajów Warszawskich obejmuje 34 zadania o łącznej długości 9699 metrów toru pojedynczego. Dlatego konieczne jest wykorzystanie całego sezonu budowlanego – od marca do października.
Większość prac koncentruje się w okresie letnim, gdy ruch na ulicach jest mniejszy, a z tramwajów korzysta o około 15-20 proc. mniej podróżnych.